super-marzec: Fortuna


Fortuna

O Fortuno, zmienna jak księżyc, to rośniesz to malejesz! Śpiewano już w średniowieczu. Według niektórych autorów średniowiecznych każde ciało niebieskie miało własnego anioła opiekuńczego – Księżyc Lunę, Wenus – Wenus… Ziemi zaś opiekunką była anielica szczęścia. Oczywiście, Rzymianie znali i wielbili Szczęście jako boginię wieki temu. Inne ludy również uznawały Fortunę za potężną siłę, i starały się ją sobie zjednać. Czasem się im to udawało.

W Las Vegas mieści się hotel i kasyno zwane Ceasar’s Palace, gdzie jeden luksusowy apartament jest zawsze zarezerwowany, od czasu do czasu zatrzymuje się tam tajemnicza dama, spotykająca się na jedną noc z najlepszymi graczami – albo z najgorszymi. Niektórzy z nich popełniają potem samobójstwo, inni wracają do domów z poczuciem utraty, jeszcze inni grają dalej, i dalej i dalej.

Pani Fortuna odwiedza też tych, którzy codziennie grają o życie – superbohaterów i superłotrów, i proponuje im układ – powodzenie akcji w zamian za usługi w późniejszym czasie – mogą różnić się, od kradzieży samochodu po wysadzenie domu. Naznaczeni przez Fortunę rzadko kiedy odrzucają swoją szansę.

Pomysł na przygodę: Bohater znajduje piękną talię kart, i próbuje nimi zagrać z przyjaciółmi. Cztery rozdania potem, posiada ich wszystkie supermoce – a rozeźlona bogini chce odzyskać swoje karty za wszelką cenę.

Peacekeepers: Fortuna niezbyt pasuje do świata Peacekeepers, ale możesz ją w nim umieścić jako Tyche, potężną grecką boginię, która, uwięziona przez Spartana w kieszonkowym wymiarze, powróciła do świata. Rozzłoszczona stanem rzeczy, może skupić wokół siebie kolejne stronnictwo, pragnąc sięgnąć po moc Hipersześcianu.

Fortuna  jest po części „komiksową boginią”, ale jest też awatarem siły cywilizacji (jak siła natury, tylko silniejsza). Nawet jeśli gracze ją zniszczą, i tak powróci. Poniższe statystyki odnoszą się do „Rzymskiej” bogini Fortuny, ta jednak jest tylko aspektem większej potęgi.

Duch k12, Siła k6, Spryt k12, Wigor k10, Zręczność k8

Charyzma +4, Tempo 6, Obrona 7, Wytrzymałość 6

Hazard k12+7, Odwaga k10, Prowadzenie k10, Przekonywanie k10, Reperowanie k6, Rzucanie k10, Skradanie k6, Spostrzegawczość k8, Tropienie k4, Walka k10, Włamywanie k8, Wyśmiewanie k12.

Zawady: Bezlitosna, Chojrak, Ciekawska, Mściwa (drobna), Służba (entropia).

Przewagi: Cholerny szczęściarz, Odporna na moc, Szczęście w kartach (gdy ciągnie kartę, może wydać fuksa by pociągnąć inną, i zastąpić nią poprzednią), Śliczna, Opanowana, Ukochana broń (rzut kartą), Zabójczy strzał.

Supermoce:

Atak dystansowy (4 pm) Szybki strzał  Wymaga materiału (karty do gry).  2k6 obrażeń, BC, 12/24/48, SzS 2. (rzut kartą do gry naładowaną mistyczną energią).

Kameleon (5 pm) Głos Może zmienić postać, dowolnego człowieka lub zwierzęcia (boskie moce)

Niematerialny (5pm) Może przechodzić przez ściany itp. (nie jest w pełni fizyczna)

Nieśmiertelność (2 pm) Długowieczna (przedwieczna istota)

Odchylanie 4 (3 pm) wymaga akywacji – 3 do testów ataku dystansowego przeciwko niej (boska aura, „po prostu spudłowałeś”)

Superumiejętność (5pm) Hazard +8, Wyśmiewanie +2 (to ona rozdaje karty)

Supercecha (4pm): Spryt +2, Duch +2 (boskie energie)

Złe oko (12 pm): Obszarowe (ŚWW), selektywne, gorsze oko. Wrogowie odnoszą krytyczną porażkę, gdy wyrzucą 1 lub 2 na kości współczynnika (kontrola nad prawdopodobieństwem).

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s