Krótka piłka #2


Hej misiaczki. Z pewnością umieracie z niecierpliwości, chcąc wiedzieć, co u mnie słychać. Krótki zestaw wieści z frontu zatem.

  • Tłumaczenie Super Powers Companion (Przewodnika Superbohaterów) jest praktycznie skończone. Dziś zacząłem robić poprawki i szlifować tekst, do zrobienia zostało też parę tabelek i kilka dyskusji nad brzmieniem nazw poszczególnych mocy. Tekst jest zbackupowany, i warto było odpocząć od niego przez weekend by zobaczyć, że nie jest aż tak niezgrabny aż sądziłem. Oczywiście, nie jest to wersja finałowa i na pewno wiele się w niej zmieni. Z wielu rzeczy nie jestem zadowolony, i pewnie obgadam je jeszcze ze znajomymi… Ale tak czy siak, pierwsze pięć rozdziałów, czyli połowa książki jest gotowa. (druga połowa to przykładowe superłotry)
  • Aby to uczcić, zaczynam cykl poświęcony grom o superbohaterach, po części mający zapełnić lukę po Kaczkach z Kaczogrodu. Poprzedni wpis możecie więc uznać za pierwszą część cyklu, chcę też w jego ramach zapodać kilka tekstów, które będą opisywać trykociarski styl gry. Na razie nie wiem jeszcze, co konkretnie opublikuję (mam w szufladzie kolejny tekst, ale skorzystałby on bardzo na mechanice, której polskiej wersji nie będę publikował aż do ukazania się Brawurowych Światów).
  • Poprowadziłem pierwszą przygodę do Peacekeepers. Osobiście niezbyt mi leżą „raporty z sesji”, chyba że są jakoś funkcjonalne (na zasadzie – kazałem graczom opisać 3 znajomych, potem wplatałem ich w grę, fajna sztuczka, też spróbujcie), ale chyba teraz mogę trochę się pochwalić. Wprowadziłem więc trzech ważnych NPCów: Kapitana Nixa, maniaka z własną łodzią podwodną, Hqrru, kosmicznego mutanta i, o tym gracze jeszcze nie wiedzą, jedynej (na razie) istoty mogącej opowiedzieć im o losie Hiperkostki, oraz oczywiście samą Cesarzową Zła… przed którą BG schowali się :). W każdym razie, grało się fajnie, gracze zagłębiają się w fabułę i moją intrygę, gdzie los świata rozstrzygnie się w kosmosie.
  • Być może właśnie dodatkowe materiały superbohaterskie na tym blogu będą oparte o tę kampanię. Wprawdzie prowadzę ją wykorzystując ICONS, ale przeciwnicy i przygody sprawdzą się na mechanice SWPSB. Może też znajdą się tu materiały związane z innymi prowadzonymi kiedyś przeze mnie kampaniami i settingami, poproszę też o pomoc znajomych…
  • Co do Kaczek z Kaczogrodu, to w wolnej chwili postaram się skrobnąć ich opis. Aha, Czarny Rycerz w ogóle niestety wypadnie. To fajna postać, ale będzie musiała poczekać do czasu Brawurowych Światów.
  • Zacząłem też skrobać różne teksty do Wolsunga, ale na razie są to tylko szkice, bo w te dzikie i odludne strony jeszcze się nie zapuszczałem.
  • W nadchodzącym numerze Gwiezdnego Pirata powinny znaleźć się moje trzy teksty; nieautoryzowany opis Serenissimy do Wolsunga, oparty zresztą o moją kampanię w mieście, jednostrzałówka do SW stylizowana na Dwa Miecze, a tak naprawdę będąca generycznym fantaziakiem, oraz coś, co mam nadzieję, rozpocznie minicykl rzeczy multiwersalnych. To opis siedmiu przedmiotów z siedmiu dziwnych settingów; mam nadzieję że opiszę m.in. siedmiu najemników, siedmiu przeciwników i siedem krótkich lokacji.
  • Bardzo się cieszę, że pojawi się moja pierwsza publikacja na kolejnym portalu, zwłaszcza że uważam, że taki tekst powinien znaleźć się w podręczniku podstawowym Savage Worlds.
  • A co w planach? Chcę napisać coś SF, ale na przeszkodzie stoi mi fakt, że poza SW (które nie są SF) nigdy nie prowadziłem nic fantastycznonaukowego. Cały czas kombinuję przepisanie Karabinów Atlantydy.
  • Przejrzałem też Smallville RPG. Serialu (i słusznie) nie oglądam, ale widzę, w jaki sposób system kładzie nacisk na osobisty rozwój postaci i wykorzystywanie więzi między BG i NPCami. Jest to kolejna gra, w którą chciałbym zagrać, ale nigdy nie poprowadzę.
  • Na szczycie listy zakupów obecnie znajduje się PDF Freedom City. $10 za drugi najlepszy znany mi setting? Muszę wykorzystać szybko tę promocję, chyba że jeszcze stanieje po wyjściu trzeciej edycji… której już nie planuję kupić.
2 thoughts on “Krótka piłka #2

Skomentuj

