Kaczogród RPG, część 1


Jako uzupełnienie mojego wczorajszego wpisu, postanowiłem połączyć moje jedno hobby z drugim, i pokazać co gracze mogą wyciągnąć z komiksów.

Przyznam się, że czasem przeglądam Giganty, bo historyjki przygodowe w nich zawarte są proste, szybkie, a zatem dość łatwe do zaadaptowania na potrzeby RPG, co i wam polecam. Po opisaniu każdego z bohaterów, przełożę zatem ich na Savage Worlds, i podam kilka pomysłów na przygody.

Oto więc uzupełnienie poprzedniego tekstu:

Sknerus McKwacz

Ostatni z rodu McKwaczów, za młodu wyemigrował do Ameryki ze Szkocji, w poszukiwaniu fortuny. Od najmłodszych lat odznaczał się pracowitością, i żądzą przygód. Fortunę zbił w Klondike, na poszukiwaniu złota, zainwestował ją, i zaczął zakładać interesy na całej Ziemi. Na starość osiedlił się w Kaczogrodzie, jednak do porzucenia emerytury i powrotu do poszukiwania przygód zachęciło go spotkanie z Donaldem, Hyziem, Dyziem i Zyziem. Poniższe statystyki odzwierciedlają Sknerusa w wieku ok. 70 lat, gdy aktywnie poszukuje przygód ze swoją rodziną. Za młodu zapewne miał większą Siłę i Wigor, oraz niektóre umiejętności fizyczne – Sknerus jednak nie jest Ramolem i ma tyle lat, na ile się czuje. To „moja” wersja Sknerusa i może różnić się od twojej ulubionej.

Rasa: Kaczor

Pochodzenie: Szkot, naturalizowany obywatel Kaczogrodu

Zręczność: k6 Spryt: k10 Duch: k10 Siła: k6 Wigor: k8

Charyzma: -1, Obrona 7, Wytrzymałość 6

Umiejętności: Żeglowanie k6, Prowadzenie k6, Walka k10, Odwaga k12, Leczenie k4, Zastraszanie k6+2, Wyszukiwanie k10, Wiedza (historia) k10, Wiedza (geografia) k8, Wiedza (geologia i górnictwo) k10+2, Wiedza (finanse) k12+2, Wiedza (różne języki obce, od hinduskiego po arabski) k6, Spostrzegawczość k8, Przekonywanie k6, Pilotowanie k6, Reperowanie k6, Jeździectwo k6, Strzelanie k10, Wypytywanie k8, Przetrwanie k10, Pływanie k6, Wyśmiewanie k8+2, Rzucanie k8, Tropienie k4.

Zawady:

Wróg: Wielu, od rywali równych, ale bezwzględnych: Kwakerfellera i Granita Forsanta, przez groźną i niebezpieczną Magikę de Czar, po drobnych złodziejaszków Braci Be, którzy jednak czasem potrafią okazać się groźniejsi niż wyglądają.

Chciwy: Choć Sknerus nie zabije nikogo, to nadal to Poważna wersja zawady. Sknerus jest też chorobliwym skąpcem. Jeśli jakaś jego inwestycja przynosi straty, to Sknerus najpierw osobiście się nią zajmie, jeszcze przed sprzedażą.

Dziwactwo: Kąpie się w złocie, ceni wszystkie swoje monety indywidualnie (zwłaszcza pierwszą zarobioną).

Honorowy: Sknerus może nie jest typowym bohaterem, ale nadal jest tym dobrym gościem. Z reguły dotrzymuje danego słowa.

Uparciuch: To rodzinne.

Przewagi:

Obrzydliwie bogaty, ( Sknerus dla wszelkich potrzeb ma praktycznie nieskończone bogactwo, ale nie będzie wydawał więcej niż musi (a często dużo, dużo mniej). Nawałnica ciosów, Twardziel, Nerwy ze stali, Wszechstronny, Uczony (geologia i finanse), Prawdziwy przyjaciel, Koneksje (Diodak), Charakterny.

Ekwipunek: Sknerus często dysponuje wynalazkami Diodaka (który ma zdolności nadnaturalne: Szalona Nauka). Choć za młodu był świetnym strzelcem, obecnie rzadko używa broni – czasem wykorzystuje Garłacz (traktuj jak strzelbę), zachowany po wojnie Burskiej, jednak głównie do odstraszania wrogów. Sknerus posiada limuzynę i samoloty, ale jako że paliwo jest drogie, zazwyczaj wykorzystuje samochód Donalda do transportu.

Zahaczki:

– Najbardziej oczywistą jest Sknerus jako Patron, który ma tą dodatkową przewagę, że może pojechać z drużyną i wyciągnąć ją z kłopotów. Zawadą Sknerusa jest to, że choć jest uczciwy, to jednak może zawsze znaleźć jakiś kruczek prawny, aby nie płacić BG, no i mogą zapomnieć o nowym, lśniącym sprzęcie. Taka możliwość oferuje graczom setkę możliwych pomysłów na przygody – Sknerus po prostu prosi ich (bo prośba nic nie kosztuje) o znalezienie skarbu, transport w jakieś miejsce, rozwiązanie zagadki. Zamiast nagrody, Sknerus chętnie zaoferuje bohaterom wiedzę, umiejętności, lub inne rzeczy, które nic nie kosztują. Sknerus też może znaleźć się w niebezpieczeństwie… tylko nie zawsze może chcieć być uratowany.

– Sknerus sprawdzi się znacznie lepiej jako rywal, niż jako otwarty antagonista. Z pewnością, przebicie Sknerusa w poszukiwaniu skarbów da BG to wewnętrzne ciepełko. Taka wersja Sknerusa może posunąć się do nieetycznych sztuczek, czy dla zysku nieco złamać prawo. W takiej roli, Sknerus będzie wrogim Bogaczem, którego da się jednak przekonać do swoich racji.

– Sknerus jako cel BG – oj, nie zazdroszczę graczom. Sknerus zawsze instaluje nowoczesne, i dość radykalne systemy zabezpieczeń w skarbcu, no i niezależnie od wynalazków Diodaka jest groźnym przeciwnikiem. Wbrew pozorom jednak, nawet Braciom Be udawało się obrobić Sknerusa… jednak niemal zawsze ich on dopadał. Sprytni BG bez problemu znajdą możliwości do okradzenia skarbca.

– Sknerus jako model dla BG: oto odpowiedź, dlaczego starszy naukowiec/antykwariusz/czarodziej włóczy się z bandą młodziaków: bo kiedyś też był młody, nie chce się czuć samotny, i chce przypomnieć sobie jak to kiedyś kopał tyłki.

Wersje:

Fantasy: Andor Drake, starszawy czarodziej mieszkający w wieży za miastem. Mieszkańcy lękają się go, i mówią o jego mocach magicznych, gdy jednak BG znajdą się w prawdziwych tarapatach, Andor da się przekonać do pomocy, ale zażąda dla siebie wszelkich magicznych przedmiotów posiadanych przez BG.

SF: Korporacja Paperon ma całkiem niezłą reputację. Jej szef, Vincent Paperon parę razy zabłysnął w mediach ukazując próby przekupstwa, szpiegostwa korporacyjne i inne rzeczy będące pewnie chlebem powszednim dla jego konkurencji. Vincent może być ostoją sprawiedliwości w tym mrocznym świecie… ale czy na pewno?

Horror, Pulp: Profesor Dagobert Von Anka to starszawy, nieco oschły dżentelmen. Gdy gracze poproszą go o pomoc jako eksperta, owszem, pomoże im… ale wyruszy z nimi. Gracze nie tylko będą musieli zmierzyć się z groźnymi stworzeniami, ale też uważać na ekscentrycznego badacza mającego swoje własne cele. Gdy udadzą się z misją zbadania dziwnych formacji skalnych, to profesor Von Anka zawali wejście do jaskini. Dlaczego?

Advertisements

3 thoughts on “Kaczogród RPG, część 1

  1. Doobre, dawaj wiecej tych postaci. Czekam na Donalda, Goofiego i Mikiego, najlepiej w wersji z Magia i Mieczem, ostre fantasy. Super Kwekiem tez nie pogardze. Bracia B byli by super. Wiecej, wiecej, wiecej…

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s