Tanie chwyty pod publiczkę


Korzystając z koniunktury wytworzonej przez konkurs wolsungowy, postanowiłem napisać tutaj różne ciekawostki.

Wolsung planszowy podobno do mnie niedługo zostanie wysłany, zaś na fabularnego będę czekał już tylko dwa miesiące – chyba że wcześniej dostanę pracę. Cieszę się, że wygrałem, zwłaszcza z aliganckich kart. Problem będzie tylko ze znalezieniem graczy, ponieważ wróciłem w międzyczasie do rodzinnego miasta, gdzie drużyny znaleźć nie mogłem jeszcze dawno temu. Ale znajdą się, choćbym miał poczekać kilka miesięcy.

Zresztą, z Wolsungiem związany jestem od dawien dawna, jeszcze gdy miał zostać wydany przez ISĘ na d20 modern. Lubię systemy, w których w zasadzie wszystko może być użyte jako pomysł na przygodę, i Wolsung jest – nie tylko wśród polskich gier – doskonałym przykładem takiego świata. Cały świat, każdy kraj czy nawet każdy potwór jest pisany pod grę. Mechanikę poznałem podczas Parowych Opowieści, i bardzo mi się spodobała, więc nawet jeśli po kupieniu nie zagram w Wolsunga od razu, na pewno będę często sięgał po podręcznik. (Teraz zastanawiam się, jak mój superbohaterski setting zadziałałby na mechanice W? Pewnie średnio, choć mechanika konfrontacji jest całkiem komiksowa)

Innym powodem do radości jest fakt, że co najmniej jeden mój pomysł jest w Wolsungu – nazwę odpowiednika Walii podsunął mi mój znajomy: „Gwathman” pochodzi od ‚gwath’ – ‚pada deszcz’. Taka drobna alluzja. 🙂 Ale to mała rodzynka na torcie, związana z tym, że już niedługo będę mógł własnego Wolsunga dotknąć.

Dobra, to tyle lizidupstwa (musi być przynajmniej jedno niecenzuralne słowo w co drugiej notce), teraz o mojej niezrozumiałej twórczości. Zbliża się listopad, czyli słynny już NaNoWriMo – Narodowy Miesiąc Pisania Powieści. Zamierzam przynajmniej zacząć. Mam pomysł, nawet kilka, jednak muszę jeszcze ustalić o czym powieść będzie, i kto ma być jej bohaterem – myślę jednak że pójdę albo w stronę komediowego bardzo lekkiego SF. Ale to się jeszcze okaże!

Skomentuj

